Tuesday 15 March 2011

teknologi dan komunikasi

teknologi, kita semua tahu kelebihannya bila kita ni seorang yg sentiasa mengikuti perkembangan teknologi. updated, uptrend, socialized, kepuasan, ape lagi.. termasuklah membazir...
anyway, bukan itu yg nk saya sentuh.. tp tentang komunikasi verbal yg semakin berkurangan di antara pasangan atau mungkin housemates.

well, apa yg terjadi kepada saya di saat ini, saya sedang leka dgn netbook dan blog saya... manakala pasangan saya sibuk dengan laptop dan blognya serta aktiviti internetnya... walaupun kami diam, tidak bersembang.. tp kami sembang melalui facebook.. so.. idak ker tiada komunikasi verbal di sini...
malah pengalaman saya sebelum berkahwin, saya dan housemates masing2 ada laptop, walaupun rumah tu hanya apartment 3 bilik yg tak la besar sgt, tp nk ajak makan pun kami guna Yahoo Messenger. nk bagitau hujan, angkat kain pun kami guna YM. in fact, klo kami tgk tv pun laptop still kat tangan, dan mesej tetap disampaikan melalui YM.. saya pun tak paham.. bukan susah nk bukak mulut.. tp saja2 suka begitu..

**rumah tetap sunyi, hny ada tup tap tup tap keyboard dan dengkuran anakanda yg sudah tido.. oh.. serta perlawanan bola sepak yg sedang ditayangkan di tv...

0 comments:

Post a Comment