Monday 18 April 2011

Mencari tenang di hati...

aku bukan mencari Yusuf,
aku bukan mencari Muhammad,
aku cuma mahukan dia
yang hanya manusia biasa
yang tiada sempurna padanya

aku bukan mahukan emas permata
aku bukan nafsukan pujuk manja
aku cuma mahukan kehidupan yang sederhana
namun cukup untuk kita sekeluarga

aku bukan meminta minta
aku bukan mengadu domba
aku cuma ingin bersuara
mencari ketenangan dalam karya

secukupnya aku cuba memahami
keadaan yang masih belum pasti
namun aku juga hanya insani
yang ada iri di hati

aku bersyukur punya keluarga yang memahami
mendesak tidak menyuruh tidak
mereka hanya memerhati dan simpati
membantu bila aku perlu berdiri

peduli aku dengan mereka yg tidak mengerti
hanya mendesak meminta itu ini
sedikit pun tiada simpati
sedikit pun tidak cuba memahami

peduli mereka dengan kepayahan kami
peduli mereka dengan apa yg kami hadapi
hanya tahu mencari kesalahan diri
hanya tahu meminta itu ini...

0 comments:

Post a Comment