Tuesday 12 July 2011

Pesan Opah... Pesan Mak... Nasihat Suami... dalam bersahabat..

tutuplah tajuk demonstrasi jalanan... masuk bab lain pulak...

Assalamualaikum...

Dulu-dulu opah selalu pesan... mak pun selalu pesan... "kamu tu, kalo berkawan, berpada-pada laa... ini bila kawan tu baik bebenor.. macam dah tak der kawan lain... macam dah kawan dunia akhirat.. nanti bila gaduh kan susah...

Heheheheh... pesan opah dan mak tu masa saya masih lagi seorang pelajar... terngiang-ngiang pulak sekarang ni.. hmmm.. memang betul apa mak dan opah cakap.. kalau kawan biar berpada-pada, jangan semua benda nk kongsi bersama.. jgn semua benda nak cerita... tapi masa sekolah tak pulak saya peduli pesan opah dan mak ni.. memang saya amik endah tak endah pun.. tak heran pun.. maklumla.. kawan segala-galanya...
but still, sikap saya yg lebihkan kawan tu masih diteruskan biarpun
saya sudah berkahwin.. klo percaya tu percaya sangat... hidup mati la katakan... tp sayang... ape yg terjadi akhir-akhir ni agak mengelirukan... saya bukan org yang baik sgt pun.. bukan sopan santun pun.. mmg kasar dan mmg cakap lepas dan laser.. tidak dinafikan.. tp when it comes to friendship, bg saya ia amat perlukan kejujuran dan persefahaman dan kesetiaan... well, maybe hanya saya kot yg ada rasa mcm tu.. bertepuk sebelah tangan orang kata... (igt org bercinta je ke bertepuk sebelah tangan)
memang saya selalu pesan kawan2 yg rapat dengan saya... kalau saya ada buat silap, kalau ada mende tak betul yg saya buat, sila tegur... dan sila berterus terang... dan hari ini, saya dah tanya sahabat saya tu... dari pagi sampai sekarang dah ptg pun.. bila nk jumpa aku ni.. nk juga tau apa masalahnya... apa sebab yg tetiba ada sengketa... sayangnya alasan demi alasan diberi.. dah macam nk elak diri pulak ni... "kan ke aku yg salah... patut aku la yg ngelak.. bukan ko.." mana la tau kot2 ada tersentap ke bila saya berbicara... kot2 ada terasa hati ke bila saya berkata-kata... saya mmg bukan org yg "sopan santun" mmg kasar... mmg tau akan ada salah.. tp takkan tau apa salah itu selagi tak diberitahu...
status fesbuk tu jgn ckp laa.. dalam beberapa hari ni tak abih2 la status yg tak sedap dibaca dok appear kat page dia.. terasa ke saya? mula-mula tak kisah pun.. tp bila status berbunyi mcm tu.. dan dia pun tak bercakap dengan saya... so, maknanya ape??
aisshhhh..atas ape yg berlaku dalam minggu ni.. bermula minggu ni... maka terimbas la pesan mak dan opah berbelas tahun dahulu... biasa dah terjadi.. tpi kali ni mmg betul-betul memberi pengajaran kepada saya...
nak buat macaman lagi yer... takkan nk perang dalam fesbuk pulak.. itu bukan style saya.. ada akal guna laa.. takkan nk buat perkara sia2 yg sampai satu dunia tahu... org lain bukan peduli pun...
anyway... semoga sahabat saya tu terbuka hatinya dan mulutnya untuk berbicara..

**bosan dgn sikap manusia.. bila tak suka buat muka..bila ada masalah diam.. bila di ajak berbincang... tak mau pulak... macamana nk selesai masalah...

0 comments:

Post a Comment