Friday 12 August 2011

Pengajaran dalam memulakan perniagaan online..

Assalamualaikum...
haissshhh.. nk mengeluh boleh.. huhuhuhu.. tak baik mengeluh. tambah-tambah di bulan Ramadhan ni... Actually saya baru je selesai hantar parcel kepada customer online sulong sy di PJ. ada 3 parcel la.. 2 ke taman dato harun, customer dan sorang lagi kawan baik saya.. dan 1 parcel lagi ke Rawang... tp parcel yg customer tu adalah parcel yg terbesar dan termahal dan terberat...
kenapa saya mengeluh?? sebab..
total postage fee di POS LAJU td adalah RM50.35. Keuntungan barang-barang yg saya jual tu pun tak sampai nilai postage. pendek kata, utk permulaan ni, saya kerugian laa.. sbb saya charge customer dan kawan sy tu nilai 1kg je... tak pulak saya tau kotak yg di pos tu akan dikira isipadu nya.. charge lain laa.. tu yg buat mahal.. pulak tu.. klo pos fragile item xkan di handle with care.. sy cuma boleh berdoa je produk sy tu tidak rosak di tengah jalan...
frust jugak sebenarnya... tp tak pe la.. sy belajar dari pengalaman... lepas ni sy akan lebih berhati-hati...
"Ya Allah Ya Tuhanku, lindungilah barang-barang itu, semoga selamat sampai kepada tuannya dengan keadaan yang sempurna. "

0 comments:

Post a Comment